Tositarinan oma tarina alkoi toisensa löytäneistä humanistitutkijoista, jotka halusivat saattaa yhteen tiedon ja tunteen.

Näemme, että historia, kulttuuri ja paikallisuus vaikuttavat siihen, minkälaiseksi tarinamme muodostuvat. Siksi ne ovat aina yksilöllisiä ja erityisiä. Uskomme, että tutkimuksellisesti tuotettu tieto on myös markkinoinnissa, viestinnässä ja brändin rakentamisessa uskottavan ja kestävän identiteetin perusta. Meille brändäys ei ole muusta toiminnasta irrallaan olevaa mielikuvien luomista vaan omien juurien ja vahvuuksien tunnistamista. Näiden pohjalta rakennamme tarinan, joka kantaa pitkälle.

yms. yms. 


 

Mutta mitä tässä kuvassa tapahtuu?

Kyseessä on Kulutusosuuskuntien keskusliiton kokoelman kuva D1974_33_7728K, joka on saatavilla Suomen valokuvataiteen museon vapaasta aineistosta. Siinä on kaksi kirjasinkonetta, jolla latojat työskentelevät Kulutusosuuskuntien Keskusliiton uudessa kirjapainossa, Helsingissä. Vuosi on 1957.

Mitä se tekee Tositarinan verkkosivuilla?

On yleisesti tunnettua, että yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Tällä kuvalla liitämme Tositarinan ketjuun, jonka asiasanoja ovat esimerkiksi tiedonvälitys, viestintä, taustatyö, tarkkuus, ammattitaito ja teknologia. Kirjasinkoneista pääsee nopeasti ajassa taaksepäin vaikka Gutenbergiin ja ajassa eteenpäin globaaleihin tietoverkkoihin. Tällaisista aineksista syntyvät tärkeät tarinat, jotka sekä seisovat vakaalla tietopohjalla että kiehtovat mieltä.

SaveSave

SaveSave

SaveSave

SaveSave