TARINAT

Ydintarina, syntytarina, stratregiatarina, tuotetarina?

Tarina koostuu yrityksesi tai tuotteesi historiasta, toimintakulttuurista ja -ympäristöstä sekä tulevaisuuden tavoitteista – aina tarpeen ja käyttötarkoituksen mukaan. Tällä tavoin kulttuurinen pääoma saadaan näkyviin ja käyttöön. 

Mikä on teidän tarinanne?

Kestävä tarina on koskettava, samastuttava, merkityksiä esiin nostava, johdonmukainen ja mielikuvia luova. Tärkeää on, että tarina yhdistyy yrityksen arvoihin ja identiteettiin ja että se muodostaa todellisen yhteyden yritykseen tai sen tuotteisiin.

Parhaita tarinoita ovat ne, jotka ovat kestäviä ja totta. Me Tositarinassa autamme sinua löytämään ja kertomaan yrityksesi tai tuotteesi tarinan: kokoamaan ainekset ja järjestämään ne käyttökelpoiseen muotoon. Niin, että se on juuri yrityksesi näköinen tarina.

Tarina on keskeinen väline myös yrityksesi strategiatyössä. Sen avulla on helppo täsmentää, keitä juuri te olette, mistä tulette ja minne olette menossa.

Yrityksen tarinan voi kertoa monella tavalla ja monessa tarkoituksessa. Se, kenelle ja missä yhteydessä tarinaa kerromme, vaikuttaa myös siihen, mistä ja miten kertomusta rakennamme. Erilaisten näkökulmien variointi on helppoa, kun yrityksen ydintarina – se, miksi yritys on olemassa – on selvillä. Me Tositarinassa autamme hahmottamaan ydintarinan keskeisen viestin ja tekemään siitä perustan yrityksen muulle markkinoinnille. Ydintarinan avulla yritys ankkuroituu aikaan ja paikkaan ja auttaa näin hahmottamaan toiminnan jatkuvuuksia.